Motivation mod vinterdepression

Motivation mod vinterdepression

Sommeren er ved at aftage og vi går ind i en tid, hvor dagene bliver kortere og mørkere. Kroppen bliver treættere og lysten til at gemme sig væk under et tæppe på sofaen, melder sig så småt på banen. Det er den tid på året, hvor flere danskere oplever en større eller mindre grad af vinterdepression.

Derfor er det ekstra vigtigt, at vi i denne tid passer endnu bedre på os selv og vores krop.
For at dette kan lykkes, skal vi være særligt opmærksomme på;

  • At dyrke motion
  • Få frisk luft
  • At spise sundt

Det kan være svært at komme ud og dyrke motion, når det er koldt og mørkt.
Men motion giver mange point på forebyggelseskontoen. Motion kan være med til at forebygge vinterdepression, ligesom det er et anerkendt middel til at komme ovenpå igen, hvis du allerede er blevet ramt af en vinterdepression.

Når vi dyrker motion styrker vi kroppen fysisk og psykisk, samtidig med at vi udskiller gavnlige stoffer i kroppen, der modvirker depression.

⇒ Derfor kan vi løfte humøret, styrke immunforsvaret, sænke blodtrykket og modvirke trætheden, alt sammen ved at dyrke motion ude i den friske luft.

Så selvom det er koldt og mørkt, må du ikke snyde dig selv for alle de gavnlige fordele, som motion kan give dig. Gå en tur i den friske luft, snup en løbetur eller tilmeld dig en bootcamp hos os.

– Lige meget hvilken motionsform du vælger, så gør noget godt for dig selv og din krop, den skal holde hele livet! ♥